nedeľa 8. marca 2009

Koniec nadliniek?

Pri nedávnej návšteve čiech som si kúpil týždenník Marketing&Media, kde je rozhovor s marketingovými lídrami jednotlivých mobilných operátorov. Ich vyjadrenia ma presvedčili o tom, že všetci si uvedomujú, že ATL do budúcna výrazne oslabia v prospech BTL a angažovania zákazníkov. Zdá sami, že sú v tomto asi rok pred našimi marketérmi v segmente TELCO. Veď, posúďte sami:
Otázka: aké zmeny v kreatív a mediamixe v spolupráci s agentúrami chystáte?
Odpovede (upravované a krátené WOM blog):
  • T-Mobile: v televízii svojich zákazníkov nechytíme, posilníme on-line a direct. Máme 5,4 mio zákazníkov a ak to preženiem, žiadnu reklamu ani robiť nemusíme. Snažíme sa o emócie a povedomie o značke. To by sme vedeli robiť aj prostredníctvom TV ale kto sa už dnes pozerá na TV? Takí massive passive spotrebitelia, ktorí prídu domov a pozerajú sa naň predovšetkým z lenivosti. V T-Mobile sa chceme dostať tam, kde ľudia média prirodzene konzumujú, ako kiná, komunitné portály, atď. A tam sa nielen ukázať ale ponúknuť im pridanú hodnotu.
  • U:fon: Nadlinky sme použili na zvyšovanie kredibility; podlinky, direct marketing a cielenie do oblastí, kde máme dobré pokrytie signálom je teraz pre nás vhodnou dlhodobou stratégiou....plánujeme využiť aj programy typu "doporuč a získaj"...chceli by sme byť aktívni aj v komunitách.
  • Vodafone: najefektívnejší spôsob komunikácie je interaktívny. Spot, ktorý sme dali iba na internet bol účinnejší, ako v TV.
Na Slovensku strategickejšie tieto typy marketingu využívajú T-Mobile (Mobíci, Zažime to spolu, atď), resp. T-Com (Matej Dužina na Facebook). Je však žiadúce aby O2 ale najmä v ATL veľmi silný Orange (prvé neisté kroky už urobil - Bandaleros) si taktiež uvedomili neefektívnosť tohto typu reklamy a posilnili svoje nasadenie a kreatívu v prospech BTL a angažovania zákazníkov. Ak chcú dôkazy, nájdu ich v tomto článku a v tomto článku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára