sobota 31. januára 2009

Mohan Sawhney: angažujte vašich zákazníkov

Úspešný americký profesor indického pôvodu Mohan Sawhney hovorí, že zákazníci/návštevníci začnú spolupracovať, ak na svojich weboch alebo vo svojej čisnnosti tieto pravidlá:

  • Otvorená mysel voči zákaznickej kreativite - nemyslite si, že ste ten naj
  • Vybrať správnu skupinu na spoluprácu - cielte na skupinu, ktorá je ochotná spolupracovať
  • Vytvoriť platformu na spoluprácu - jednoduchú, atraktívnu
  • Pripraviť motivujúcu odmenu pre spolupracujúcich - ľudia majú radi uznanie
Príkladom nech je Wow Factory v Belgicku. Spoločnosť Microsoft v spolupráci s agentúrou Wunderman vytvorili platformu na zdieľanie miniaplikácií pre platformu Windows Vista. Návštevníci môžu pridávať nimi vytvorené minipomôcky v rozličných oblastiach a tie, ktoré ostatní návštevníci označia za najužitočnejšie, spoločnosť Microsoft odmení.

Výsledok? Desiatky miniaplikácií a tisíce ich stiahnutí. A samozrejme, spokojný zákazník.

1 komentár:

  1. zdá sa mi, že t-mobile využil tieto prvy pri svojej ostatnej kampani

    CAT

    OdpovedaťOdstrániť