nedeľa 11. januára 2009

Rýchlosť šírenia zaujímavého nápadu na Facebooku

Ak máte zaujímavú myšlienku, za necelý mesiac sa ju môže dozvieť cez Facebook vyše 20 000 ľudí. Vývoj prihásených do experimentu:
  • 15.12.2008 -- skupina založená
  • 16.12.2008 -- prvých 100 členov
  • 17.12.2008 -- 500 členov
  • 18.12.2008 -- 1000 členov
  • 19.12.2008 -- prekročená hranica 2000 členov
  • 22.12.2008 -- prekročená aj hranica 3000...
  • 23.12.2008 -- prekročená hranica 5000...
  • 24.12.2008 -- prekročená hranica 8000...
  • 25.12.2008 -- 10.000 členov
  • 26.12.2008 -- 12.000 členov
  • 27.12.2008 -- 13.000 členov
  • 28.12.2008 -- 14.000 členov
  • 29.12.2008 -- 15.500 členov
  • 30.12.2008 -- 16.900 členov
  • 31.12.2008 -- 17.600 členov
  • 1.1.2009 -- 17.800 členov
  • 2.1.2009 -- 18.000 členov
  • 3.1.2009 -- 18.900 členov
  • 4.1.2009 -- 19.500 členov
  • 5.1.2009 -- 20.000 členov
  • 6.1.2009 -- 20.600 členov
  • 7.1.2009 -- 21.100 členov
  • 8.1.2009 -- 21.700 členov
  • 9.1.2009 -- 22.000 členov
  • 10.1.2009 -- 22.400 členov
Podľa tohto je jasné, že aj napriek zníženej aktivite kvôli sviatkovému obdobiu je možné na Facebook rozšíriť správu medzi veľkú skupinu ľudí, čo je zaujímavý signál pre spoločnosti, ktorí by komunitný portál chceli využiť pre svoje služby.

Má to však ale háčik: posolstvo musí byť veľmi zaujímavé, nečakané, resp. humorné. Dnes sú používatelia na webe vysoko autonómni čo sa týka rozhodnutia čo pošlem ďalej a čo nie, preto takýchto myšlienok je veľmi málo. Slovenským firmám sa nepodarilo získať viac ako cca 3000 ľudí, príkladom je Matej Dužina ako predstaviteľ spotov T-Com.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára