sobota 17. januára 2009

Typy word of mouth marketingu

Že WOM nie je iba virál a buzz ozrejmím v nasledovnom rozdelení, kde pomenujem najpoužívanejšie typy WOM:
  • Brand blogging - vytvárenie blogov venovenej značkám na vyjadrenie obdivu, spolupatričnosti so značkou. Otvorená komunikácia o informáciách, ktoré maj šancu zaujať.
  • Buzz marketing - vytváranie akcií, podujatí, tém, informácií, ktoré ľudia a médiá budú svojvoľne šíriť.
  • Community marketing - vytvorenie platormy na budovanie komunít a fanklubov značiek, kde sa ľudia budú stretávať a zdieľať svoje zážitky, tipy.
  • Evangelist marketing - vytvárenie a budovanie hlásateľov značiek, obhajcov značiek. Vytváranie prostredia na ich vzdelávanie a možnosť šírenia dobrého mena značky.
  • Influencer marketing - identifikovanie názorových vodcov u ktorých je pravdepodobné, že ak o značke a produktu budú hovoriť, ovplyvnia masu ľudí.
  • Refferal marketing - vytváranie nástrojov ktoré podnietia spokojných záujemcov ďalej šíriť pozitívne skúsenosti.
  • Viral marketing - vytváranie neobvyklých, humorných alebo šokujúcich zdelení, ktorých cieľom je väčšinou elektronicky (e-mailom) šíriť posolstvo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára