štvrtok 18. júna 2009

Konferencie bez priamych účastníkov?

Na práve dnes ukončenej Trend Marketing manažment konferencii sme sa v spoločnosti Microsoft rozhodli vyskúšali možnosť diskutovania cez Twitter. V spolupráci s realizátorom agentúrou Neopublic a samozrejme domácim vydavateľským domom Trend sme vyskúšali "twiskusiu". Redaktori Trendu zaznamenávali najzaujímavejšie myšlienky a verejnosť mala možnosť priamo reagovať, či ďalej rozvíjať diskusiu mohli návštevníci diskusnej miestnosti.Čo bolo cieľom? Keďže prirodzená mentalita našinca je viac počúvať a menej reagovať a pýtať sa, s partnermi sme sa nazdávali, že toto je cestou na podnietenie diskusií ohľadne zaujímavých tém. Ale takisto v dnešnej rýchlej dobe sprístupniť najzaujímavejšie myšlienky telegrafickou formou.

Pre rozšírenie info o tejto Twiskusii sme k tomu pristúpili iba formou WOM (cez Facebook stránku) a na mieste prebiehal priamy stream a rozdávanie letáčikov.

A ako to dopadlo?
  • diskutovalo 16+ diskutujúcich
  • uverejnilo sa 308 príspevkov
  • diskusný priestor navštívilo vyše 1000 návštevníkov
A či to bol úspech? Možno jeden príspevok za všetky:
Uprimne? Twitter verzia tejto konferencie mi priniesla viac ako osobna ucast na jej poslednej casti
Keďže sa vydavateľský dom rozhodol prenášať z konferencie aj priamy videoprenos, je skutočne možné, že v budúcnosti sa budú realizovať čoraz viac konferencie virtuálne. Je zrejmé, že v tom prípade možnosť networkingu vypadáva, ale v časoch, aké sú dnes, je to jedna z možností, ako udržať záujem odbornej verejnosti.

A ako to hodnotíme my v spoločnosti Microsoft? Vyššie uverejnené čísla jasne dokazujú, že Twitter je jednoznačne tu a sú konkrétne zaujímavé možnosti, ako ho využiť. Najlepšie je diskusiu naviazať na nejakú konkrétnu udalosť, ako sme to urobili v tomto prípade. Takých má spoločnosť Microsoft ale aj iné organizácie podporujúce zaujímavé myšlienky určite dostatok, preto do budúcna s touto platformou vážne počítame.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára