streda 15. apríla 2009

WOM kampaň: Devianti

1.apríla 2009 odštartoval projekt štvorice stredoškolákov, ktorí sa rozhodli prísť s niečím novým, nekonvenčným. Mladí ambiciózni gymnazisti sa rozhodli založiť internetový magazín pre mysliacich a štýlových rovesníkov. Po 8 mesiacoch trvajúcich prípravách sa im napokon podarilo oživiť to, na čom pracovali. Devianti.sk je netradičná sociologická sonda do života mladých, 15-25-ročných ľudí, ktorých chcú osloviť ojedinelou formou rétoriky a netradičným dizajnom. Originálne spracovanie spoločenských i osvetových tém je ich hlavnou devízou.

Komunikačná kampaň

Súčasne od 2. apríla začala nekonvenčná reklamná kampaň formou vylepovania potlačených nálepiek umiestnených po celom Slovensku v interiéroch i exteriéroch frekventovaných miest so sloganom: „Uchýľte sa k úchylom!“. Devianti.sk tak isto spustili komunikáciu s návštevníkmi cez fanúšikovskú skupinu na stránke Facebook.com, na portáli Azet.sk, rovnako aj prostredníctvom elektronickej pošty. Blog „Za oponou“ slúži na pikošky zo zákulisia tvorby magazínu a pikantné podrobnosti zo životov tvorcov. Ich identita ostáva pre čitateľov zahalená rúškom tajomstva.

Položili sme im pár otázok, aby sme sa dozvedeli viac o tejto nezvyčajnej aktivite stredoškolákov.

Q: máte nejaké konkrétne ciele s touto vašou aktivitou?

A: Keďže sme začínajúci projekt, ktorý nezastrešuje žiadná veľká spoločnosť, hľadáme vhodné nízkonákladové formy spropagovania našej značky. Pri stickeroch je naším cieľom zasiahnuť čo najväčší počet ľudí z našej cieľovej skupiny (15 - 25 ročných) so zámerom naviesť ich na naše webové stránky. Rozposlaných je necelých 200 kusov nálepiek do rôznych slovenských miest, umiestnených je zatiaľ niekoľko desiatok, ktoré reálne produkujú niekoľko desiatok návštev denne z priamo zadanej adresy do browsera. Zostávajúcich približne 150 bude vylepených v najbližších dňoch. Stickery sa lepia na frekventované miesta kde sa však predpokladá že ľudia zotrvajú niekoľko desiatok sekúnd, aby mali všimnúť si sticker, zapísať si adresu, teda vlaky, MHDčka, vchodové dvere do interiérov, interiéry, všetko pochopiteľne vo výške očí. Ozvali sa nám aj prví fanúšikovia cez účty na Pokeci, všetci vnímali stickery ako určitý benefit o ktorý javili záujem, takže aj fanúšikovia dostanú poštou stickery, porozprávajú svojim kamarátom čo im prišlo, a ešte viac posilnia propagačnú silu našej kampane.

Q: Aké približné množstvo guerilla nálepiek ste vylepili?
Cieľ je dotiahnuť prvú fázu kampane v počte štvrť tisíca stickerov, druhú fázu s ďalším štvrť tisícom vynovených stickerov, tým vytvoriť určitú základňu návštevníkov. Ďalšou fázou propagácie budú jednoduché, výrazné inštalácie na nečakaných verejných miestach s výrazným posolstvom, nechcem však špecifikovať o čo pôjde :-)

Q: Na čo spoliehate že vám zo spomínaných podporných marketingových aktivít prinesie najväčšiu návštevnosť?
A: Vsádzame predovšetkým na stickery, a na našu netradičnosť. Chceme staviť ešte viac na kartu ústneho podania, preto okrem možného okamžitého zdieľania článku na svojom Facebook profile chceme umožniť aj rýchlo dať vedieť svojim priateľom o našich stránkach. Či vo forme kopírovania linku, poprípade iných foriem, ešte nie sme definitívne rozhodnutí :-)


Q: Nerozmýšlali ste nad rozšírením komunikácie aj na Twitter?
A: Neuvažovali. Na Twitteri sú minimálne počty tisícov používateľov z radov Slovákov, ktorí k tomu nie sú našou cieľovou skupinou :-)

4 komentáre:

  1. Zaujimave. Bol by som zvedavy, co ich k takejto aktivite viedlo...vyvolat buzz, snaha o zviditelnenie svojich myslienok, dopyt trhu, vela volneho casu, ci vsetko dokopy...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ide o dlhodobejší plán budovania značky, pod ktorou chceme priniesť viacero produktov :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To znie zaujimavo. Ide, predpokladam, o nejake online produkty/portaly alebo nieco ine? Alebo sa mame nechat prekvapit?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... Cieľ je, priniesť vlastné produkty. Ešte tento rok :-)

    OdpovedaťOdstrániť