utorok 24. februára 2009

Výsledok našej miniankety: dôvera v zdroj informácie

Percentuálne rozdelenie všetkých odpovedí na otázku: Akému zdroju informácií o produkte/službe najviac dôverujete?
  • 35% reklama v TV
  • 31% odporúčanie od známeho
  • 18% emailing od výrobcu (newsletter)
  • 4% zhodne: reklama v tlači a odporúčanie na osobnom blogu
  • 2% zhodne: list od výrobcu, webové stránky výrobcu, firemný blog
  • 0% reklama v rádiu
Z toho vyplýva, že u našich čitateľov ešte vždy vyhráva reklama v TV, na druhé miesto sa s malým odstupom dostalo odporúčanie od známeho. Z výrazným odskokom je na treťom mieste newsletter od výrobcu. Malé percento našich návštevníkov primárne dôveruje reklame tlači a osobným blogom, ešte menšie listu od výrobcu, jeho webovej stránke či firemnému blogu a nikto reklame.
Keď to porovnáme s reprezentatívnym prieskumom spoločnosti Forrester research, nami uvedené možnosti by skončili nasledovne:
  • 38% reklama v TV (u nás 35%)
  • 77 % odporúčanie od známeho (u nás 31%)
  • 28% emailing od výrobcu (newsletter) (u nás 18%)
  • 46% reklama v tlači (u nás 4%)
  • 18% odporúčanie na osobnom blogu (u nás 4%)
  • 25% list od výrobcu (u nás 2%)
  • 16% firemný blog (u nás 2%)
  • 39% reklama v rádiu (u nás 0%)
  • n/a % webové stránky výrobcu (u nás 2%)
Aj z našej ankety je teda zrejmé, že aj u nás sú vysoko osobné odporúčania, teda techniky word-of-mouth.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára